SEO tekstų kūrimas ir klientams, ir paieškos sistemoms
Ar jums kartais pasitaiko benaršant internete užeiti į puslapį, kuriame turinio yra daug, mirga daug nuorodų ir reklamų, o antraštės, atrodo, lyg ir kalba apie tai, ko jūs ir ieškote, bet..! yra vienas BET? Atidžiau panaršę puslapį pamatote, kad dažnai kartojasi tos pačios frazės, kartais nedera žodžių linksniai ir galų gale jūs suprantate – čia, matyt, bus nevykęs SEO „eksperimentas“.
Tokie SEO eksperimentai – raktažodžių prigrūsti tinklapiai – buvo itin populiarūs ankstyvaisiais interneto ir paieškos sistemų gyvavimo laikais, tačiau po 2003-ųjų metų „Google“ atnaujinimo, geriau žinomo „Floridos“ vardu, tokia raktažodžių pateikimo strategija prarado prasmę. O dabar puslapiai netgi yra prasčiau vertinami paieškos sistemų, jei juose aptinkama nenatūraliai dažnai pasikartojančių tų pačių frazių ar SEO tekstai primena tiesiog raktažodžių kratinius. Taigi ką daryti, kad ir paieškos sistemos būtų patenkintos, ir klientai, apsilankę jūsų puslapyje, lengvai rastų jiems reikalingą informaciją? Taip, atsakymas paprastas, jus išgelbės kokybiškas tekstų rašymas!
Kas yra SEO?
SEO kaip terminas atsirado maždaug 10-o dešimtmečio viduryje. Patį procesą – svetainių pritaikymą paieškos sistemoms – buvo siūlomas vadinti ir paieškos sistemų registravimu, svetainių pateikimu paieškos sistemoms ar tiesiog svetainių reklamavimu. Visgi nusistovėjo terminas Search Engine Optimization, kurio trumpinys SEO tapo tarptautiniu, jis plačiai naudojamas ir lietuvių kalboje, kalbant apie svetainių pritaikymą paieškos sistemoms.
SEO – plati tema, apimanti daug skirtingų smulkių potemių, todėl čia daugiausia kalbėsiu tik apie tekstų kūrimą svetainėms. Tekstų rašymas, įtraukiant aktualius raktažodžius, išskirtinis tuo, kad jis skirtas ne tik puslapio lankytojams, bet ir paieškos sistemoms. Būtent SEO tekstų kūrimas yra tai, ką daro „Rašanti kiaunė“, nes geras ir įdomus straipsnis dar nereiškia, kad šis straipsnis bus geras ir SEO požiūriu.
SEO, pažodžiui, tai interneto puslapio pritaikymas paieškos sistemoms, kad joms būtų lengva suprasti apie ką yra jūs puslapis. Žinodamos, apie ką kalba jūsų puslapis, paieškos sistemos gali pateikti jūsų puslapį, kaip rekomendaciją, kai kažkas ieško „gėlių salono Kaune“, „automobilių remonto Vilniuje“ ar „skaniausių spurgų“. Kad ir kokią veiklą vykdote, jei jūs turite interneto svetainę, jums reikia, kad ją suprastų ir paieškos sistemos! Tinkamas turinys svetainėje gali padėti paieškos sistemai greičiau ir tiksliau suprasti, kokia veikla jūs užsiimate ir kokias paslaugas teikiate. SEO tekstai – tai turinys, pritaikytas paieškos sistemoms. Kokybiškas ir unikalus turinys yra gerai, tačiau tekstų rašymas galvojant ne tik apie naudą skaitytojui, bet ir apie naudą jūsų puslapiui paieškos sistemos reitinge yra dar geriau.
SEO tekstų kūrimas
Svetainė, kad ir apie ką ji būtų, yra užpildyta turiniu. Nuotraukos, vaizdo įrašai, grafikai, tekstas – visa tai leidžia susidaryti nuomonę apie jūsų svetainę ne tik joje apsilankiusiems žmonėms, bet ir paieškos sistemoms. Deja, paieškos sistemos nemoka skaityti tarp eilučių, todėl pernelyg sudėtingas ar metaforų pilnas tekstas nebus geras žiūrint grynai iš SEO pusės. Visgi ir raktažodžių sąrašas ar pasikartojantys sakiniai (su pagrindiniais raktažodžiais) nebus teigiamai vertinami paieškos sistemų. Kokybiškas SEO tekstų rašymas neturi universalaus recepto, tai aukso vidurio paieškos tarp kliento ir paieškos sistemos, o jį rasti padės tekstų kūrėjas.
Gerai, jei SEO tekstas yra tikslus, informatyvus, parašytas lengvai skaitomu stiliumi. Dar geriau, jei jame tolygiai yra išdėlioti pagrindiniai jūsų svetainės raktažodžiai, kurie neatrodys pertekliniai skaitytojo-kliento akiai, tačiau bus pastebėti ir įvertinti skaitytojo-paieškos sistemos. Raktažodžių kiekis viename puslapyje gali būti nuo 1 iki 10, 15 ar daugiau. Viskas priklauso nuo bendros jūsų puslapio SEO strategijos, nuo turinio ilgio konkrečiame puslapyje ir daug kitų veiksnių. Įsivaizduokite, jei trumpame trijų-keturių sakinių SEO tekste jūs pamėgintumėte sutalpinti 7 skirtingus raktažodžius? Vargu, ar toks tekstas atrodytų natūraliai ir būtų lengvai suprantamas. O jei trumpame apraše paliktumėte tik vieną-du pagrindinius raktažodžius, o visus 7 raktažodžius išdėstytumėte ilgesniame blogo įraše? Manau, atsakymas, kuris variantas geresnis, aiškus ir be papildomų komentarų.
Dažniausiai užduodami klausimai apie SEO tekstų rašymą:
Kokio ilgio turi būti SEO tekstai?
Trumpas atsakymas būtų – tokio ilgio, kad tekstas atliktų savo funkciją, pasakytų viską, kas yra svarbu ir klientui nenusibostų jo skaityti.
Ilgiems atsakymams SEO ekspertai skiria visas knygas bei universitetų kursus, tačiau turėkite omeny, kad SEO teksto ilgis priklauso nuo to, kur jį talpinsite, kiek raktažodžių norite jame panaudoti bei daugelio kitų veiksnių. Internete galite rasti rekomendacijų, kad pagrindiniame ar polapių turinčiame puslapyje teksto gali būti vos 250 žodžių, įprasti tinklaraščio įrašai turėtų būti 300 žodžių ir daugiau, o išskirtinius, apie jūsų paslaugos ar produkto esmę kalbančius įrašus, verta parengti 900 žodžių ar ilgesnius. Visgi svarbiausia yra turinio kokybė, o ne kiekybė. Taigi kokybiškų SEO tekstų rašymas turėtų būti jūsų prioritetas, o turinys, kurį talpinsite svetainėje, turėtų būti ne tik su apgalvotai parinktais raktažodžiais, bet ir parašytas lengvai skaitomu stiliumi, aiškus ir suprantamas, nenukopijuotas iš kitų svetainių ir, žinoma, kalbantis būtent apie jūsų teikiamas paslaugas ar parduodamus produktus.
Kiek kainuoja vienas SEO straipsnis?
Kokybiškas turinys (nesvarbu, ar kuriamas SEO tikslais, ar ne) yra unikalus, nekopijuotas iš kitų šaltinių, jame pateikiama performuluota kliento teikta ar tekstų kūrėjo savarankiškai surinkta informacija. Todėl kaip ir bet kurio kito teksto kūrimas – SEO tekstų rašymas tai procesas, reikalaujantis laiko, kūrybos ir kritinio mąstymo.
Teksto kaina priklauso nuo to, kiek daug ar mažai tekstų jūs užsakote, kiek daug (ar mažai) raktažodžių reikės panaudoti tekste bei, žinoma, kiek ir kokios informacijos jūs pateiksite. SEO tekstų kaina įprastai yra skaičiuojama už 1000 žodžių ir ji gali būti nuo 50–60 iki 70 ir daugiau eurų. Vienkartinis užsakymas bus brangesnis, sutarus dėl nuolatinio bendradarbiavimo – kaina gali mažėti, nes jau nebereikės skirti laiko susipažinti su jūsų prekės ženklu ir teikiamomis paslaugomis.
Kiek SEO tekstų man reikia?
„Rašančios kiaunės“ klientai dažnai užduoda tokių ir panašių klausimų. Deja, čia nėra greito ir universalaus atsakymo. Geriausiai į juos jums galėtų atsakyti SEO specialistas, įsigilinęs į jūsų situaciją ir susipažinęs su jūsų teikiamomis paslaugomis bei turimais resursais internete. Kiaunė rašo tekstus, nes tai moka daryti geriausiai, ir nors yra susipažinusi su SEO pagrindais bei nuolat domisi šios srities naujovėmis, tai dar nereiškia, kad užmetusi akį į jūsų puslapį vos po poros minučių ji gali pasakyti, jog jums reikia 5 tekstų ir jūsų svetainės lankomumas padidės 2 kartus. :)
- Per kiek laiko galiu parašyti SEO tekstą jūsų svetainei? (priklauso nuo užimtumo ir užsakomų tekstų kiekio).
- Ar galiu sugalvoti temą, jei jūs turite tik raktažodžius? (TAIP!)
- Ar galiu suredaguoti jau turimus tekstus? (TAIP!)
- Ar..? Turite daugiau klausimų? Susisiekite užpildę kontaktų formą apačioje ar rašykite e. paštu tekstai@rasantikiaune.lt!